Journalistieke teksten
Alle belangrijke journalistieke genres heb ik mij in de loop der jaren eigen gemaakt. De oprechte interesse in mensen kan ik kwijt in interviews en portretten. Bij het nieuwsbericht informeer ik de lezer kort en krachtig, maar bovenal helder. Mijn creativiteit in taal kan ik kwijt in reportages waarin ik de lezer meeneem in mijn verhaal.
Informatieve teksten
Het (her)schrijven en redigeren van beleidsdocumenten, jaarstukken en begrotingen saai werk? Zeker niet. Een groter compliment dan ‘Nu snap ik eindelijk wat er staat!’ kun je als tekstschrijver niet krijgen. Kwaliteit boven kwantiteit. Liever een helder en compleet verslag van 5 pagina’s, dan 10 pagina’s vol onnodige uitwijdingen.
Commerciële teksten
Consumenten zijn kritisch en niet voor één gat te vangen. Het is daarom belangrijk om potentiële klanten op de juiste manier te benaderen. Verdiepen in de doelgroep is een vereiste voor het goed overbrengen van een boodschap. Elke doelgroep kent zijn eigen aanpak. En het kiezen van de juiste aanpak is nu net de kwaliteit van een tekstschrijver.
Webteksten
Kort en krachtig formuleren is belangrijk bij het schrijven van webteksten. De nieuwsgierige internetsurfer besluit in een paar seconden of hij wel of niet op uw pagina blijft. De lezer wil informatie over een bedrijf, instelling of thema. Mijn uitdaging is om die teksten op zodanige wijze te formuleren, dat deze snel worden opgepikt.